A może Renault w leasing? – Sprawdź, jak dobrać odpowiednią ofertę!

Leasing to metoda finansowania, którą zrealizujemy przy minimalnej liczbie formalności. Nie musimy też posiadać sporej ilości gotówki, by stać się posiadaczami nowego sprzętu dla naszej działalności gospodarczej. Ponadto, o wiele korzystniej niż w wypadku kredytu, wyglądają tutaj kwestie podatkowe – możliwość odliczenia wielu kosztów. Wypada jednak wybrać taką opcję leasingu, która będzie dla nas odpowiednia. Leasing finansowy lub operacyjny.

O leasing można się ubiegać, prowadząc nawet jednoosobową działalność gospodarczą, spółkę prawa handlowego oraz spółkę cywilną. Firma musi też generować zysk, gdyż wymagana jest odpowiednia zdolność kredytowa. Dotychczasowa historia kredytowa nie ma tutaj jednak żadnego wpływu i nie obciąża naszego konta. Co istotne, będziemy musieli uiścić opłatę wstępną – jest ona pewną wartością procentową przedmiotu leasingu.

Dzięki temu rozwiązaniu, finansować możemy przeróżne sprzęty, maszyny i pojazdy. Nawet jeśli interesuje nas Renault leasing w Arval nie stanowi żadnego problemu. Bez względu na to, czy są to samochody dostawcze czy osobowe, SUV-y, auta sportowe, modele Renault, Audi, Hyundai czy jakiekolwiek inne, z pewności uda się nam je pozyskać, jeśli będą dostępne w ofercie leasingodawcy.

Ogólne zasady leasingu

To nie jest tak, że metoda ta zarezerwowana jest tylko dla przedsiębiorstw z dużym stażem. Możliwy jest też leasing dla nowych firm. Umowę zawrzeć można z dostawcą, wówczas pojawiają się dwie strony – finansujący oraz przedsiębiorca. W wypadku pośredniej formy, oprócz leasingobiorcy i dostawcy , pojawia się też podmiot trzeci (najczęściej bank). Podczas trwania umowy, przedmiot leasingu jest własnością finansującego. Wszelkie kwestie związane z zasadami, będzie warunkował rodzaj leasingu oraz zawarte uzgodnienia. Możemy wybierać pomiędzy leasingiem operacyjnym, a finansowym. Najbardziej popularny jest oczywiście leasing samochodowy.

Leasing operacyjny czy finansowy – który wybrać?

Decydując się na leasing operacyjny, spotkamy się z mniejszymi wydatkami początkowymi. Będąc przedsiębiorcą, możemy wówczas wszelkie koszty eksploatacji, raty leasingowe oraz opłatę wstępną wpisać w koszty podatkowe. W wypadku wspomnianego leasingu samochodowego, możemy wpisać koszty, które stanową chociażby wydatki na paliwo, części wymienne oraz ubezpieczenie.

Minimalnym czas trwania umowy to 40% okresu amortyzacji przedmiotu leasingu. Jako, że w wypadku auta osobowego, amortyzacja to pięć lat, dlatego umowa operacyjnego leasingu to nie mniej niż dwa lata. Kiedy umowa się już skończy, mamy prawo do wykupu samochodu.

Stawiając na leasing finansowy, istnieje obowiązek opłacenia pełnej kwoty podatku VAT, już przy pierwszej racie. Środek trwały musimy być wpisany do majątku przedsiębiorstwa. Pozwoli to na odliczanie od podatku rat amortyzacyjnych i innych kosztów. Podatki mogą być dodatkowo zmniejszone o odsetki rat i koszty eksploatacji. Po opłaceniu ostatniej raty, stajemy się właścicielami samochodu.

Jeżeli dwie powyższe opcje nam nie odpowiadają, zawsze można postawić na inne wyjście - np. najem długoterminowy, kredyt samochodowy lub klasyczny zakup za gotówkę. Jako, że żadne wyjście nie jest idealne i każde wiąże się z pewnymi zobowiązaniami i wydatkami, warto podejść do decyzji kompleksowo i spróbować oszacować koszty, jakie mogą nas czekać. Pomoże nam w tym chociażby kalkulator leasingowy, bądź też bezpośrednia rozmowa z konsultantami firm, które świadczą usługi tego rodzaju.