Internet jest najczęściej wybieranym źródłem informacji. Co więcej, e-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się branży. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców rozpoczyna swoją przygodę z Internetem. Strona WWW może być zwykłą wizytówką, sklepem internetowym, blogiem. Możliwości jest wiele, więc konkurencji nie brakuje. Co zrobić, aby Twoja witryna przyciągała większe grono odbiorców? Jakie elementy powinna zawierać profesjonalnie wykonana strona internetowa? Odpowiedź na nurtujące Cię pytania odnajdziesz w treści tego artykułu.
Jakie są zalety posiadania własnej strony internetowej?
Warto zacząć od tego, że strona internetowa będzie przynosiła korzyści wyłącznie wtedy, gdy stworzymy ją z myślą o odbiorcach i zgodnie z wymaganiami wyszukiwarek internetowych. Jeśli nie posiadasz wiedzy z zakresu tworzenia strony WWW i marketingu, najlepszym rozwiązaniem będzie współpraca z profesjonalistami z agencji interaktywnej. Posiadając gotowy produkt w postaci strony internetowej, z pewnością szybko zauważysz jej zalety. Strona WWW:
- ułatwia dostęp do informacji na temat Twojej firmy i usług,
- pełni funkcję wizytówki internetowej
- umożliwia budowanie relacji z klientami
- jest świetną formą promocji produktów i usług
- daje narzędzia do analizy rynku
- działa 24/7, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze
Warto pamiętać o tym, że konkurencji nie brakuje. Według raportu z 2021 roku Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, już ponad 71% małych firm ma własną stronę internetową. Ta liczba rośnie o kilka punktów procentowych rocznie. Jeśli chcesz się wyróżnić, musisz wiedzieć, co powinna zawierać strona internetowa, aby była przyjazna dla odbiorcy i algorytmów Google.
Co powinna zawierać strona internetowa?
- profesjonalny wygląd
Na samym początku zastanów się, jak powinna wyglądać Twoja strona internetowa. Z czym powinna się kojarzyć? Jakie emocje budzić? Estetyczny wygląd strony WWW zachęci odbiorcę do pozostania na niej dłużej i wykonania pożądanych przez nas czynności. Zadbaj także o dobór odpowiednich kolorów. Przykładowo, luksusowe marki często wykorzystują czerń i biel jako dominujące kolory. Firmy z branży ekonomicznej z kolei stosują często kolor niebieski, który wzbudza zaufanie wśród odbiorców.
- przyjazny interfejs
Jeżeli wiesz już jak będzie wyglądała szata graficzna Twojej witryny, czas zdecydować się na rozmieszczenie elementów na stronie. Pamiętaj, że im mniej, tym lepiej, a odbiorcy cenią sobie uporządkowane witryny. Stwórz menu rozwijane i posegreguj zakładki. Postaw na minimalizm i nie przesadź z ilością banerów reklamowych i okienek pop-up. Mogą one skutecznie odstraszyć potencjalnego klienta.
- intuicyjna nawigacja
Wiesz już jak powinna wyglądać Twoja witryna. Czas zastanowić się, jak ułatwić odbiorcom nawigację na Twojej stronie WWW. Na skuteczność strony internetowej ma wpływ nie tylko jej design, ale także User Experience (UX), czyli doświadczenie użytkownika. Co wpływa na sprawną nawigację w obrębie witryny?
- komunikaty CTA
Komunikaty CTA (call to action) takie jak ‘’może Ci się spodobać’’, ‘’przejdź dalej’’, ‘’przejdź do koszyka’’, ułatwiają nawigację oraz upraszczają ścieżkę zakupową klienta, dzięki czemu pozwalamy mu zaoszczędzić czas.
- nawigacja okruszkowa
Nawigacja okruszkowa, zwana także breadcrumbs, pozwala użytkownikom witryny zrozumieć, w którym miejscu na stronie się znajdują oraz jak wrócić do poprzednich podstron.
- zakładka FAQ
Zakładka FAQ (Frequently Asked Questions) to podstrona, gdzie odbiorcy znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
- wysokiej jakości teksty i grafiki
Oprócz aspektu wizualnego, warto zadbać o samą treść na stronie. W celu zwiększenia sprzedaży, tworzymy opisy produktów, artykuły i wpisy na bloga, które mają przekonać do nas odbiorcę. Jakie więc powinny być dobrze przygotowane teksty? Powinny być:
- pisane językiem korzyści
- przejrzyste i czytelne
- wyczerpujące temat
- zgodne z zasadami SEO (teksty powinny zawierać słowa kluczowe)
Dodatkowo, grafiki powinny posiadać odpowiednie atrybuty w postaci opisów ALT (alternative text). Wyszukiwarka Google je analizuje, dzięki czemu lepiej rozumie tematykę i zawartość naszej strony, co może przekładać się na większą widoczność w sieci.
- technologię RWD, czyli witryna powinna być responsywna
Internauci coraz częściej wykorzystują różnego rodzaju urządzenia mobilne. Tworząc stronę internetową, należy pamiętać, by była ona w technologii RWD, a więc dopasowana zarówno do ekranów komputerowych i wyświetlaczy urządzeń mobilnych. Dzięki temu Twoja witryna będzie bez problemu obsługiwana na wszystkich urządzeniach elektronicznych, a tym samym przyjazna dla użytkowników.
- zabezpieczenie certyfikatem SSL
Strony internetowe zabezpieczone certyfikatem SSL budzą większe zaufanie wśród odbiorców. Komunikat ‘’strona niezabezpieczona’’ może odstraszać już na samym początku, więc koniecznie trzeba zabezpieczyć przesyłane na stronie WWW dane. Dodatkowo, strony posiadające certyfikat SSL są częściej rekomendowane przez Google.
Kto powinien stworzyć Twoją witrynę?
Tworzenie strony internetowej to proces wymagający dużej wiedzy specjalistycznej. Możemy podjąć się tego zadania samodzielnie, choć narzędzia umożliwiające nam to, nie są perfekcyjne. Należą do nich między innymi kreatory stron WWW oraz platformy CMS. W obu przypadkach mamy możliwość wybrania szablonu witryny, dodawania modułów i treści. Dodatkowo, platformy CMS (systemy zarządzania treścią) umożliwiają samodzielną obsługę i prowadzenie własnego sklepu internetowego.
Żadne z wyżej wymienionych narzędzi nie jest perfekcyjne. Każda strona WWW, która pozycjonuje się wysoko w wyszukiwarkach internetowych, jest dopracowana pod kątem SEO, a jej aspekty techniczne są dostosowane do algorytmów Google. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona będzie przygotowana dobrze od A do Z, z pomocą przychodzi agencja marketingowa WeNet, która oferuje wszystko, czego potrzebujesz do odniesienia sukcesu w Internecie – pomoc profesjonalistów, którzy zbudują Twoją stronę internetową, zestaw narzędzi do jej prowadzenia i obsługi oraz wsparcie opiekuna, który będzie dostępny na każdym etapie współpracy. Dodatkowo możesz liczyć na:
- zapewnienie bezpieczeństwa witryny dzięki certyfikatowi SSL
- utrzymanie serwisu poprzez sprawny hosting i domenę
- responsywny projekt strony WWW, dzięki której Twoja witryna będzie dostępna na każdym urządzeniu
Nie zwlekaj! Już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z usług, które pozwolą Ci cieszyć się popularnością w sieci! Skorzystaj także z bezpłatnej wyceny, która stanie się początkiem owocnej współpracy!