Definicja monitoringu należności jest dość prosta i opisuje ona nic innego jak bieżące kontrolowanie terminów wszelkich należności, wynikających z wystawionych wcześniej faktur VAT. Monitoring należności jest z pewnością działaniem prewencyjnym. Monitoring należności uwzględnia przede wszystkim ciągły kontakt z klientami, aby informować o zbliżającym się terminie spłaty należności. Głównymi zadaniami monitorowania płatnościami jest nawiązanie kontaktu z kupującymi w dniu wymagalności spłaty, który ma na celu przypomnienie o konieczności dokonania zapłaty należności za dany towar. Natomiast w przypadku braku zapłaty przez kontrahenta w podanym wcześniej terminie, poinformowanie go o przekazaniu całej wierzytelności do windykacji. Podkreślając monitoring należności, czy też monitoring płatności to usługi, które w skuteczny sposób zapobiegają powstawaniu opóźnień w spłacie wszelkich należności. Korzystanie z tego typu usług jest korzystne dla sprzedającego, jak i kupującego. Sprzedający w ten sposób, może być pewny, że jego płynność finansowa będzie zachowana. Wszystkich kupujących motywuje do dokonywania terminowych płatności poprzez stały kontakt i wcześniejsze przypomnienie o wpłatach.

Korzyści wynikające z monitorowania należności

Monitoring należności niesie za sobą szereg korzyści. Dzięki tego typu usługom przejmiesz kontrolę nad wszystkimi płatnościami w przedsiębiorstwie przez regularne przypomnienie klientowi o spłacie należności. Ten sposób jest bardzo skuteczny, pozwoli ukształtować dyscyplinę płatniczą wśród swoich własnych klientów. Usługi monitorowania należnościami oferują także utrzymanie porządku w dokumentacjach firmowych oraz wszystkich bieżących faktur. Ważną korzyścią monitorowania tego typu jest także redukcja ukrytych kosztów. Każda firma decydująca się na tego typu usługi może być pewna, że poprawi reputację całej firmy, obniży koszty obsługi klientów oraz uzyska stabilność finansową dla całego przedsiębiorstwa.

Monitoring należności: na czym polega?

Monitoring należności: czy warto?

Większość osób kojarzy monitoring należności z procesem windykacji oraz odzyskiwaniem pieniędzy w dość nietypowy sposób. Głównymi zadaniami monitoringu płatności jest przede wszystkim zapobieganie powstawania wszelkich problemów z otrzymania nieterminowych należności. Warto wiedzieć, czym zajmuje się windykacja. Jest to rodzaj mediacji pomiędzy dłużnikiem a osobą, która udzieliła pożyczek. Windykacja zajmuje się redukcją opóźnień w spłatach oraz odzyskiwanie wszystkich należności. Każda firma decydująca się na usługi typu monitoringu należności może być pewna, że jest to bardzo dobre, a zarazem skuteczne rozwiązanie. Takie usługi pozwalają w utrzymaniu kontroli nad stanem finansów danego przedsiębiorstwa, a przede wszystkim utrzymują płynność finansową firmy. Każdej firmie zależy właśnie na tego typu rozwiązaniach. Monitoring płatnościpełni ważną rolę w przedsiębiorstwach zarówno małych, jak i tych większych oraz tych, które wystawiają dużą liczbę faktur, czy też mniejszą ich ilość.

Taki typ usług w szczególności nadaje się dla firm, które wystawiają faktury z odroczonym terminem płatności. Regularny monitoring płatności w zupełności pozwala zachować całkowity porządek w dokumentacji danej firmy, a także wpływa korzystnie na dotrzymanie wszystkich terminów spłat należności od wszystkich klientów, bez żadnego wyjątku. Należy pamiętać, że płynność finansowa jest podstawą każdej dobrze prosperującej firmy.