Dlaczego należy unikać kanibalizowania własnej witryny‍

Prowadząc działalność gospodarczą i będąc obecnym w Internecie, dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, i uzyskać jak najwyższe pozycjonowanie strony. Jednocześnie ważne jest, aby nie doprowadzić do kanibalizacji własnej witryny. Co to oznacza? Kanibalizacja jest definiowana jako "negatywny wpływ wprowadzenia nowego produktu lub innej wersji istniejącego produktu na sprzedaż". Innymi słowy, jeśli uruchamiasz nową stronę lub produkt, który próbuje konkurować z już istniejącym, ryzykujesz kanibalizacją własnej strony. Widzisz, kiedy tworzysz coś nowego i odmiennego od innej części swojej działalności - na przykład stronę internetową lub bloga - może to potencjalnie odebrać ruch z oryginalnej wersji tej rzeczy, oferując coś podobnego, ale lepszego.

Dlaczego nie powinieneś kanibalizować własnej strony?

Jeśli masz popularną stronę internetową lub blog, który dobrze się pozycjonuje, chcesz się upewnić, że nie kanibalizujesz jej. Nie chcesz tworzyć czegoś nowego, co oferuje te same doświadczenia, co Twoja oryginalna strona. Jeśli tak zrobisz, ryzykujesz zmniejszenie ruchu i przychodów z oryginalnej strony, a jednocześnie pozbawienie potencjalnych odbiorców nowej. Oto kilka przykładów tego, jak kanibalizacja może wpłynąć na Twój biznes.

  • Załóżmy, że masz bloga o zdrowiu i fitnessie, który dobrze sobie radzi. Postanawiasz założyć kanał na YouTube, który oferuje te same informacje, co blog. Twój kanał na YouTube szybko się rozrasta i przynosi więcej niż wystarczającą ilość ruchu, aby konkurować z blogiem. Może to spowodować, że na blogu będzie mniejszy ruch, co może zaszkodzić Twojej firmie.

  • Załóżmy, że jesteś autorem i masz stronę internetową, na której zamieszczasz przykładowy rozdział z każdej swojej książki. Strona dobrze sobie radzi i przynosi przyzwoity ruch. Następnie postanawiasz stworzyć audiobooka do jednej ze swoich książek, aby poszerzyć swój zasięg. Ponieważ audiobook jest umieszczony na osobnej stronie internetowej, ruch na stronie głównej jest mniejszy. Nawet jeśli strona z audiobookami przynosi przyzwoite dochody, to w rezultacie cierpi na tym Twoja główna strona.

Jak uniknąć kanibalizowania własnej strony?

Jest kilka sposobów na uniknięcie kanibalizacji własnej strony. Jak już wspomnieliśmy, chcesz tak skonfigurować swój biznes, aby łatwo było go rozwijać i dodawać nowe funkcje i produkty, które przyniosą Ci więcej przychodów. Tworząc nowy produkt lub funkcję na swojej stronie internetowej, pamiętaj, aby oddzielić je od istniejącej treści lub produktu. Nie chcesz przecież oferować tej samej rzeczy na dwóch różnych stronach lub platformach, które ze sobą konkurują. Jeśli to możliwe, umieść nową treść lub produkt na innej stronie internetowej, tak aby nie wpłynęła ona na ruch i przychody na stronie. W ten sposób można nadal oferować klientom nowe treści i produkty, nie odbierając im możliwości korzystania z bieżącej oferty.