Charakter pracy, niekiedy determinuje potrzebę posiadania pewnych narzędzi, bez których skuteczne prowadzenie wymaganych działań, nie byłoby w ogóle możliwe. Tak też jest w przypadku konsultantów call center, czy też większości pracowników biur obsługi klienta, gdzie narzędziem pracy są słuchawki. Wystarczy, że będą one nieodpowiednio dobrane lub zbyt niskiej jakości, a efektywność pracy będzie mniejsza, nie mówiąc już o negatywnym wpływie na zdrowie samego użytkownika.
Wszelkie
słuchawki przewodowe
, a także inne urządzenia tego typu, powinno się dobierać do terminalu, czyli o sprzętu, z którym mają one współpracować. Tak też opcji pod tym względem jest przynajmniej kilka:- słuchawki do komputera (w większości, są to modele podłączane przez USB lub złącze audio)
- słuchawki do telefonu stacjonarnego (metod ich podłączenia jest wiele, natomiast wszystko zależy tutaj od typu centrali)
- słuchawki do smartfona (najczęściej w postaci dedykowanego zestawu słuchawkowego do telefonu komórkowego lub tabletu)
Co do łączności słuchawek…
Bardzo istotne jest to, jaką metodą słuchawki są podłączane do centrali. Często spotkamy się z tradycyjnymi słuchawkami przewodowymi, jednak przy odpowiednich poszukiwaniach i wiedzy, z pewnością uda się nam też odnaleźć dobre słuchawki bezprzewodowe.
Jeżeli mowa o tych, które posiadają okablowanie, musimy się zorientować czy przewód będzie zgodny z wejściem, jakie posiadamy w urządzeniu bazowym. Pozwoli to urządzeniu pracować stabilnie w każdych warunkach, a także eliminując wszelkie opóźnienia oraz przerwy w łączności.
Kiedy zależy nam jednak na najwyższym poziomie komfortu, warto postawić na bezprzewodowe słuchawki do call center. W tym wypadku, żadne długie okablowanie nie będzie dla nas ograniczeniem, dlatego możliwe staje się swobodne wędrowanie po naszym biurze. Co jednak będzie tutaj bardzo ważne, pamiętajmy aby zweryfikować jakim zasięgiem charakteryzuje się dany model. Urządzenia tego rodzaju, muszą być bardzo wysokiej jakości, a wszystko po to, by praca mogła przebiegać w odpowiednich warunkach i bez żadnych utrudnień.
Najważniejsze kwestie dotyczące słuchawek
Nawet najlepsze i polecane słuchawki, nie spełnią naszych oczekiwań, jeżeli nie weźmiemy pod uwagę kilku parametrów i funkcji, które mają niebagatelny wpływ zarówno na jakość emitowanego dźwięku oraz na wygodę naszej pracy.
Okazuje się, że sporą wagę powinno przykładać się do sposobu wykonania słuchawek i do całej konstrukcji. Sięgajmy po te, które zrobione są ze wzmacnianych tworzyw. Podział, zakłada też słuchawki nagłowne i douszne. Nagłowne posiadają tzw. pałąk, który ma za zadanie stabilizować ich pozycję. Dzięki temu, urządzenie nie zsuwa się podczas pracy i jest o wiele bardziej wytrzymałe. Ich działanie można porównać do opaski, stąd kiedy pragniemy je zdjąć, możemy po prostu oprzeć je o swoją szyję. Pozwala to na szybkie i wygodne założenie ich z powrotem, gdyż zawsze mamy je pod ręką.
Słuchawki douszne, są przede wszystkim wygodne, jednak w tym wypadku jak i modelach opisywanych wyżej, wyróżnia się konfigurację dwuuszną oraz jednouszną. Ich wybór powinien zależeć od tego, z jakim hałasem mamy do czynienia. Chcąc w pełni odizolować się od wszelkich dźwięków z otoczenia, lepszą będą dwuuszne. Dodatkowo, te często posiadają specjalne wygłuszające systemy.
Nie bez znaczenia jest także kwestia mikrofonu. Najlepiej stawiać tutaj na takie modele, które zapewnią nam przeprowadzanie wysokojakościowych rozmów. Potrzebne zatem będzie wyeliminowanie szumów i innych niechcianych dźwięków, które mogą napływać do mikrofonu. Warto, aby sprzęt miał opcję redukcji szumów. Ceni się też możliwość regulacji, by każdy użytkownik mógł dostosować je do swoich wymagań.