Najpierw plenerowe jam session w urokliwych zakątkach Rynku Starego Miasta, u stóp Kolegiaty i w sąsiedztwie Ratusza- teraz zaś oczekiwany z niecierpliwością koncert, inaugurujący po długotrwałej przerwie działalność artystyczną na Dużej Scenie Stargardzkiego Centrum Kultury. To oznaki stopniowego powrotu do normalności, chociaż pandemia nadal nie daje zapomnieć o sobie.  Przekładany z powodu epidemii koncert Grupy EABS zgromadził 30 lipca w sali widowiskowo- teatralnej  liczną grupę miłośników brzmień, które różnią się od tych, obecnych na co dzień  w radiowych play listach.  Wyjątkowy klimat stworzony przez muzyków, pozwolił słuchaczom na złapanie oddechu i chwilę zapomnienia od rzeczywistości naznaczonej stanem epidemii…

Koncert wrocławskiej grupy Electro- Acustic Beat Sessions ze specjalnym udziałem Pauliny Przybysz, pod patronatem Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Olgierda Geblewicza i Starosty Stargardzkiego Iwony Wiśniewskiej, przeniósł zatem słuchaczy w wyjątkowy świat soulowych oraz jazzowych motywów, a także mieszanki stylów i brzmień,  wygenerowanych przez równie legendarne instrumentarium elektroniczne. Możliwy stał się dzięki temu chwilowy powrót do normalności, mimo nadal towarzyszących nam obostrzeń stanu epidemii. Witając słuchaczy zebranych w Centrum Kultury, Starosta Stargardzki Iwona Wiśniewska  podkreśliła, że długo oczekiwaliśmy na spotkanie z muzykami grupy EABS, których obecność na Dużej Scenie pomoże zapomnieć chociaż przez chwilę o codzienności, upływającej nam dalej w cieniu pandemii. Życzyła również, by emocje i wrażenia towarzyszące brzmieniom wrocławskiej grupy pozostały z nami na dłużej, ułatwiając zmagania z rzeczywistością, pełną niepewności.

Słuchaczy zebranych w sali widowiskowo- teatralnej SCK czekała dalej muzyczna uczta. Grupa EABS z Pauliną Przybysz potrafi zauroczyć bowiem i tych, którzy na co dzień raczej nie gustują w motywach i brzmieniach tego typu. Usłyszeliśmy więc jazz, soul, funk, hip- hop oraz dźwiękowe inspiracje muzyką elektroniczną. Wszystko w oprawie dawkowanej umiejętnie porcji bitu.

EABS razem ze swoją wokalistką, specjalizuje się w klasycznych, jazzowych brzmieniach. Odkrywa też na nowo twórczość Milesa Davisa, odświeżając- we współczesnej oprawie- jego utwory z lat 1959- 1991. Muzycy określając siebie mianem pokolenia wyrosłego w klimatach hip- hopu, uznają się za generację  ponownie zafascynowaną  jazzem- już nie tylko w formie sampli do tworzonych przez siebie utworów. Stąd ich debiutancka płyta, nagrana w hołdzie dla muzyki Krzysztofa Komedy, której fragmenty mogli usłyszeć „na żywo” zebrani w SCK. Była to więc forma muzycznej podróży w czasie, pośród brzmienia baletowych etiud oraz filmowej muzyki Komedy.

Umiejętne łączenie nowych i klasycznych brzmień oraz autorskich kompozycji inspirowanych muzycznym dorobkiem legend jazzu, dostarczyło wielu wzruszeń  słuchaczom. Sprawiło też, że wszyscy  mogli doświadczyć poczucia wyjątkowej więzi, mimo dystansu obowiązującego na widowni w związku ze stanem epidemii.