Współczesny biznes, imprezy czy wydarzenia kulturalne nie są często zamknięte w murach budynków. Organizatorzy wydarzeń czy przestrzeni chętnie wychodzą z nich na otwartą przestrzeń, w czym pomagają namioty handlowe, reklamowe i imprezowe. Popyt na takowe wzbudził również popyt na nie tylko kupno, ale też wynajem - zwłaszcza przez klientów, którzy nie korzystają z nich zbyt często. Na popyt ten szybko odpowiadają specjalistyczne firmy takie jak np. VITABRI, które zajmują się tak sprzedażą, jak i wynajmem.
Namioty eventowe - dla kogo?
Namioty stają się nieodłącznym elementem coraz większej ilości przeróżnych wydarzeń kulturalnych. Organizując je na otwartej przestrzeni warto zdecydować się na wynajem namiotów które nie tylko chronić będą przed słońcem czy deszczem, ale także przykuwać uwagę, określać kluczowe dla wydarzenia stanowiska i dodawać profesjonalizmu. Szczególnie często z takiego rozwiązania korzystają organizatorzy wydarzeń sportowych, eventów artystycznych, gastronomicznych etc. Wynajem namiotów w tych przypadkach jest zwykle finansowo i organizacyjnie lepszy niż kupno.
Nie należy oczywiście kojarzyć namiotów wyłącznie z tymczasowymi wydarzeniami kulturalnymi. Sprawdzą się również w ramach akcji promocyjnych komercyjnych firm oraz w sezonowo otwartych lokalach gastronomicznych. Wykorzystywane są namioty chętnie przez obsługę techniczną i zaplecze logistyczne koncertów, imprez muzycznych oraz innych wydarzeń scenicznych, nad którymi czuwają specjaliści od oświetlenia, nagłośnienia i choreografii. Po wynajem namiotów sięga się także przy okazji różnych imprez rodzinnych - od spotkań urodzinowych i zjazdów po wesela i pogrzeby. W tych ostatnich zwykle to zakład pogrzebowy zajmuje się przygotowaniem namiotu w ramach usługi.
Wynajem namiotów jest również często wybieraną opcją przez osoby, które chcą na krótki czas założyć np. w rynku lub parku punkt informacyjno-konsultacyjny. Może tu chodzić o promotorów akcji społecznych, happeningów artystycznych, organizację zbiórek pieniędzy ale też o polityków i aktywistów prowadzących kampanię w jakiejś sprawie.
Obsługa namiotów eventowych - czy jest trudna?
Namioty handlowe dzięki intuicyjnej i prostej obsłudze stają się nieocenioną pomocą wszędzie tam, gdzie dach nad głową podniesie prestiż, ułatwić logistykę czy sprawny przebieg wydarzeń. Zasadniczo nie są wymagane żadne specjalne zdolności techniczne, a całkowicie wystarczy instrukcja obsługi i dobrze przygotowany pakiet składający się zwykle ze stelażu, dachu, pokrowca na zestaw, obciążników podtrzymujących konstrukcję, liny naciągowe i szpile. Wartymi rozważenia urozmaiceniami są zakładane na stelaż ścianki oraz rynny wykorzystywane gdy korzysta się z większej ilości połączonych ze sobą namiotów.
Dzięki wciąż rozwijającym się technologiom i know-how elementy składające się na namioty są całkowicie bezpieczne w użytkowaniu i eksploatacji. Profesjonalni producenci dostarczają informacji na temat maksymalnych obciążeń i specyfiki w jakiej zastosowanie znaleźć mogą oferowane namioty handlowe oraz gwarantują bezusterkowość wynajmowanego sprzętu.