Marketing online: jak promować firmę w internecie?

Dzisiaj każda firma ma możliwość promowania się w internecie. W jaki sposób rozpocząć marketing online? Jakie metody reklamowe wybierane są wtedy najczęściej?

Czym jest marketing online?

Termin ten odnosi się do prowadzenia promocji w internecie z wykorzystaniem metod reklamy internetowej. Marketing online pozwala na skuteczne promowanie własnej strony WWW oraz firmy, instytucji czy nawet osoby prywatnej z użyciem dostępnych w sieci różnorodnych sposobów marketingowych.

Obecnie reklama w internecie jest bardzo popularna i decyduje się na nią wiele firm – także tych najmniejszych, które nie mają dużych kwot przeznaczonych do promocji strony w sieci.

Główne korzyści związane z promowaniem firmy w internecie:

  • Bardzo wysoka efektywność,
  • Różnorodne metody reklamowe do wyboru,
  • Skuteczna budowa wizerunku i rozpoznawalności,
  • Niskie koszty reklamowe,
  • Możliwość natychmiastowego uruchomienia kampanii,
  • Możliwość kontroli efektów reklamy.

Jakie metody reklamy internetowej wybrać?

W ramach marketingu internetowego firmy mają do wyboru mnóstwo metod, które można dopasować do indywidualnych wymagań. Jakie z nich cieszą się największym powodzeniem?

Jak wskazuje agencja reklamowa z Kielc najczęściej wybieraną metody promocji to te bazujące na wyszukiwarkach internetowych. Zaliczane są do nich głównie SEO – pozycjonowanie stron, a także Google Ads (dawniej AdWords), czyli kampania linków sponsorowanych odbywająca się w Google.

Również dużym powodzeniem cieszą się metody reklamy w social media – mediach społecznościowych, do których zaliczają się przede wszystkim Facebook i Instagram. Reklama w tych mediach może polegać na regularnym publikowaniu postów, lecz też na wykorzystaniu dostępnych metod reklamy płatnej w formie okienek prezentowanych użytkownikom.

Ponadto firmę online można promować innymi metodami, na przykład jak wysyłanie e-maili reklamowych, korzystanie z pomocy influencerów, prowadzenie reklamy graficznej w formie bannerów czy też marketingu szeptanego.

Czy do reklamy online potrzebna jest agencja?

Obecnie promocję online można prowadzić samodzielnie. Do wyboru jest wiele metod, które wymagają wyłącznie podstawowej wiedzy, by rozpocząć kampanię, na przykład jak reklama na Facebooku czy wysyłanie e-maili reklamowych.

Warto jednak uwzględnić pomoc specjalistów, ponieważ dzięki nim można jeszcze skuteczniej reklamować swój biznes w sieci. Pracownicy agencji reklamowej mogą wykonać audyt strony, doradzić, jakie metody reklamowe wybrać, a także poprowadzić działania reklamowe w imieniu klienta.